Logo SP1 Szczekociny

menu

Licznik odwiedzin

W tym miesiącu: 4385
W sumie: 89994

News

News zdjęcie id 169

Projekt edukacyjny "Od szkiełka i oka .....do wiedzy bez granic"

12.04.2016

 Od 1 do 15 września 2010r.

               Szkoła Podstawowa nr 1 w Szczekocinach realizuje od 1 września 2010r do 30 czerwca 2011 r. projekt unijny pod nazwą "Od szkiełka i oka... do wiedzy bez granic" z Priorytetu IX POKL "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach" W ramach projektu zorganizowane są zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkoły z:
matematyki,  języka angielskiego,  przedsiębiorczości  ekologii.

Od 1 do 15 września 2010r. prowadzimy zapisy uczniów na poszczególne zajęcia. Kartę zgłoszenia można pobrać i wypełnioną złożyć w biurze projektu (sala nr 1) oraz w sekretariacie szkoły. Wszelkich informacji dotyczących projektu udziela osoba zarządzająca projektem - dyrektor szkoły Elżbieta Drej - tel. 34 - 3557085.

                       1 października 2010 r rozpoczęliśmy realizację projektu pt.      "Od szkiełka i oka... do wiedzy bez granic" z Priorytetu IX POKL "Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach" W ramach projektu odbywają sie zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkoły z:

 matematyki - grupa rozszerzona , poniedziałek godz. 15.00 - 17.00

  Celem zajęć jest rozwijanie zainteresowań i poszerzenie umiejętności matematycznych uczniów.

 Tematyka zajęć obejmuje poszerzone wiadomości z zakresu działań na:

- ułamkach zwykłych i dziesiętnych,

- obliczeń procentowych,

- liczb pierwszych i złożonych,

- cech podzielności liczb,

- ciekawych własności liczb,

- zadań dotyczących prędkości,

- drogi i czasu,

- skali i planu,

- własności figur płaskich ,

- obliczania pola powierzchni figur płaskich jak i przestrzennych,

- przeliczania jednostek pola i objętości,

- odczytywania informacji z diagramów tabel

- jak również zbierania informacji i przedstawienie ich na diagramach.

Uczniowie również prawie na każdych zajęciach rozwiązują różnego rodzaju łamigłówki logiczne w tym :

- tangramy, łamigłówki druciane, drewniane, zapałczane, sudoku, krzyżówki, kwadraty magiczne.

Do tej pory uczniowie poszerzyli swoje wiadomości:

- z ułamków zwykłych i dziesiętnych.

- Rozwiązywali zadania tekstowe ,

- układali domina ( skracanie ułamków zwykłych, działania na ułamkach zwykłych)

- grali w grę Ekstra matma gdzie pytania dotyczyły własności ułamków zwykłych i dziesiętnych.

- Przygotowywali również informacje dotyczące ciekawych własności liczb takich jak: liczby doskonałe, zaprzyjaźnione, lustrzane, palindromiczne, bliźniacze i trójkątne. Zdobyte przez siebie wiadomości wykorzystywali do rozwiązywanie zadań z tego zakresu .

- Na zajęciach były również utrwalane i poszerzane wiadomości z zakresu prędkości, drogi i czasu.

- Uczniowie dokonali pomiaru prędkości: samochodu, rowerzysty i pieszego. Zmierzyli w tym celu założoną odległość, i czas poruszających się obiektów. Swoje wyniki wykorzystali później na obliczenie prędkości. Na koniec zagrali w bingo matematyczne utrwalając poznane wzory na prędkość, drogę i czas.

- Bardzo chętnie uczniowie rozwiązywali również różnego rodzaju łamigłówki logiczne (drucianie, rysunkowe, liczbowe, zapałczane), układali klocki IQ, tangramy, rozwiązywali sudoku, kwadraty magiczne czy krzyżówki.

- Na zajęciach uczniowie również wykonywali modele figur obrotowych z papieru, a na zajęciach przedświątecznych wykonywali choinkę metodą orgiami utrwalając przy okazji własności kwadratu, prostokąta i trójkątów.

 matematyki - grupa uzupełniajaca ,środa godz. 15.00 - 17.00

             Zajęcia wyrównawcze z matematyki realizowane w ramach projektu europejskiego "Od szkiełka i oka … do wiedzy bez granic" są przeznaczone dla uczniów mających wolniejsze tempo pracy, którzy nie nadążają z opanowaniem prezentowanego na lekcjach materiału. Wyrównywanie braków odbywa się poprzez zabawę i gry edukacyjne.

Przesłania programu:

- ułatwienie uczniom rozwijania sprawności umysłowych oraz zrealizowanie zadań stawianych przed nimi na egzaminie zewnętrznym,

- wyjście naprzeciw oczekiwaniom uczniów i rodziców,

- wykorzystanie naturalnej chęci dziecka do nauki w formie zabaw i gier dydaktycznych.

Zrealizowane zagadnienia:

- "Kto ma lepszy refleks" - Błyskawiczny Kurs liczenia w pamięci.

- "Tajemnice liczb" - domina, gry multimedialne.

- "Komu wypadnie BINGO?" - po co nam tabliczka mnożenia?

- "Komu łatwiej trafić w bramkę" - rodzaje kątów, ćwiczenia w rysowaniu katów o podanych

własnościach.

- "Kto ma więcej?" - dzielimy żywność na zadane ułamki.

- "Ile to waży" - za pomocą wagi ważymy przedmioty codziennego użytku.

- "Do czego służą zapałki" - łamigłówki zapałczane.

- "Po co nam ta cała matematyka?" - wykorzystanie matematyki w innych dziedzinach nauki,

bawimy się przy eksperymentach fizycznych i chemicznych.

- "Gdzie jest najzimniej" - bawimy się liczbami ujemnymi.

- "Która bryłka jest ładniejsza" - wykonujemy bryłki bez kleju.

- "Tajemnice umysłu" - ćwiczymy pamięć za pomocą łamigłówek multimedialnych.

- "Odkrywamy nasz umysł" - zabawa z łamigłówkami logicznymi.

języka angielskiego - grupa rozszerzona , wtorek godz. 12.30 - 13.30

              Kurs ten przeznaczony jest dla uczniów zdolnych w celu rozwijania umiejętności skutecznego porozumiewania się w języku angielskim w mowie i piśmie. Mottem kursu są słowa "Poszerzając zasób słownictwa, otwieram okno na świat". Poszerzanie zasobu słownictwa jest bardzo przydatne podczas udziału uczniów w olimpiadach i konkursach językowych. Ponadto bogate barwne słownictwo ucznia przydatne będzie podczas odbywania spacerów językowych. W ramach podsumowania zajęć uczniowie odwiedzą i będą się komunikować w języku angielskim w sklepie odzieżowym, w restauracji, w zakładzie kosmetycznym i fryzjerskim, w banku oraz u lekarza. Zadaniem prowadzącego jest kształcenie umiejętności językowych metodami aktywizującymi oraz promowanie praktycznego zastosowania wiedzy. Podczas realizacji kursu rozszerzania znajomości języka angielskiego zostaną wdrożone następujące zagadnienia:

- Poznawanie osób

- Opis wyglądu zewnętrznego

- Rodzina i jej członkowie

- Państwa i narodowości

- Dom

- Moje zainteresowania

- W szkole

- Sport i czynny wypoczynek

- Ubrania

- Zawody

- Robimy zakupy ( w sklepie odzieżowym , w warzywniaku)

- W restauracji

- U lekarza

- U fryzjera

- W banku

- Środki transportu

          Praca z uczniami zdolnymi polega na przełamaniu ich nieśmiałości w porozumiewaniu się w języku obcym.

 języka angielskiego - grupa uzupełniająca , środa godz. 11.30 - 13.30

           Kurs ten przeznaczony jest dla uczniów z kształcenia zintegrowanego. Celem kursu jest poprawa efektów kształcenia : wiadomości oraz umiejętności, które uczniowie mają zdobyć na danym etapie kształcenia.

Zadaniem prowadzącego jest nauczyć, by uczeń potrafił:

- reagować werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela,

- rozumieć wypowiedzi ze słuchu,

- czytać ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania,

- zadać pytania i udzielić odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów,

- recytować rymowanki, śpiewać piosenki, brać udział w miniprzedstawieniach teatralnych,

- korzystać ze słowników obrazkowych, środków multimedialnych oraz grach planszowych,

- współpracować z rówieśnikami w trakcie nauki.

Poprawa efektów kształcenia realizowania jest w zakresie następujących tematów:

- Liczebniki

- Kolory

- Dni tygodnia

- Miesiące

- Zwierzęta

- Rodzina

- Części ciała

- Przedmioty w szkole

- Jedzenie i picie

- Kraje i narodowości

Staramy się poprzez zabawę komunikować w języku angielskim.

przedsiębiorczości - uczniowie klasVI a i  VI b, czwartek godz. 12.30 - 13.30

            Zajęcia mają na celu przygotowanie uczniów po zmianie szkoły i etapu kształcenia do zwiększenia poczucia własnej wartości i odkrycia w sobie potencjału człowieka przediębiorczego.

Zajęcia mają formę warsztatów, mających na celu rozwijanie umiejętności praktycznego działania, rozbudznia inicjatywy i postaw przedsiębiorczych

Interesujące nas zagadnienia

- Czy jestem przedsiębiorczy?

- Mocne i słabe strony własnej osobowości

- Autoprezentacja

- Mechanizm rynkowy

- Budżety

- Minibiznesplan

- Marketing

- Pieniądz i bankowość

- Giełda on-line

- Komunikacja interpersonalna

- Negocjacje

Już wiem

- na ile jestem przedsiębiorczy

- jakie są moje mocne strony, a nad czym muszę popracować,

- moje cechy pozytywne i negatywne - pozwoliło mi to uzyskać "obraz siebie"

- co najważniejszego jest w autoprezentacji

- znam popyt i prawo popytu

- znam podaż i prawo podaży

- rozumiem równowagę rynkową

- znam źródła dochodów gospodarstw domowych oraz rodzaje wydatków

- będę konstruował budżet domowy...

ekologii - piątek godz. 12.30 - 13.30

 Będziemy na zajęciach:

- rozszerzać i pogłębiać wiadomości z zakresu ekologii i ochrony środowiska,

- wyrabiać wrażliwość na przejawy negatywnej działalności człowieka w środowisku,

- rozwijać poczucie odpowiedzialności za stan środowiska,

- edukować ekologicznie lokalną społeczność,

- kształtować postawy proekologiczne.

    

Zapraszamy:

tel. (34) 35-57-085 

Zaloguj >

Zegar

  • :
  • :

Kalendarz

luty 2024
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29

wersja językowa

newsletter

Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.